УТЕМЕЉЕНА ТЕОРИЈА И СОЦИЈАЛНОПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА

Главни садржај чланка

Olivera Č. Knežević-Florić
Stefan R. Ninković

Сажетак

Дебате о примени квантитативних, квалитативних и микс-методских методолошких приступа у друштвеним наукама, углавном су вођене потребом да се оправда смисао квалитативних истраживања и њихов простор у контексту модерне науке. У том смислу, циљ овог рада јесте разматрање потребе за применом једног од квалитативних методолошких приступа у истраживањима проблема социјалне педагогије – нацрта утемељене теорије. У првом делу рада, аутори сагледавају развој, конститутивна својства и методолошке претпоставке утемељене теорије, аутора Glasera и Straussa. Методологија и сам нацрт утемељене теорије представљен је у односу на своје главне претпоставке и кључне елементе (фазе): прикупљање квалитативних података, методу константног упоређивања, кодирање и теоријско узорковање. У другом делу рада, аутори експлицирају методолошки сажету, али кохерентну интерпретацију ове врсте квалитативног истраживања која има значајан потенцијал разумевања социјалнопедагошких феномена, на начин који омогућава генерисање интегрисаних теорија и њихову већу апликативност од стране социјалних педагога/практичара.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Knežević-Florić, O. Č., & Ninković, S. R. (2013). УТЕМЕЉЕНА ТЕОРИЈА И СОЦИЈАЛНОПЕДАГОШКА ИСТРАЖИВАЊА. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 38(2), 11–24. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/823
Bрој часописа
Секција
Педагогија