ОБАВЕЗНИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ У ШКОЛИ И РАЗВОЈ ДЕМОКРАТСКИХ ВРЕДНОСТИ

Главни садржај чланка

Слађана Зуковић
Јасмина Клеменовић

Сажетак

Рад почива на становишту да је школски контекст важан ослонац у прихватању и усвајању демократских и универзалних вредности заједнице. У том светлу разматран је смисао демократизације савременог образовања и увођења обавезних изборних предмета у школски систем. Сходно томе, анализиране су могућности и претпоставке утицаја Верске наставе и наставе Грађанског васпитања на развој националног и културног идентитета и проевропских вредности (људска права и интеркултурализам), као начина превазилажења модела „традиција или савременост“ моделом „традиција и савременост“. Изнете теоријске поставке поткрепљене су и резултатима емпиријских истраживања која се односе на анализу ефеката реализације наставе поменутих предмета на средњошколском нивоу образовања, с посебним освртом на испитивање ставова полазника обавезно изборних предмета према универзалним вредностима.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Зуковић, С., & Клеменовић, Ј. (2012). ОБАВЕЗНИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ У ШКОЛИ И РАЗВОЈ ДЕМОКРАТСКИХ ВРЕДНОСТИ. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 37(1), 35–47. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/184
Bрој часописа
Секција
Педагогија