ОБАВЕЗНИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ У ШКОЛИ И РАЗВОЈ ДЕМОКРАТСКИХ ВРЕДНОСТИ
Главни садржај чланка
Сажетак
Рад почива на становишту да је школски контекст важан ослонац у прихватању и усвајању демократских и универзалних вредности заједнице. У том светлу разматран је смисао демократизације савременог образовања и увођења обавезних изборних предмета у школски систем. Сходно томе, анализиране су могућности и претпоставке утицаја Верске наставе и наставе Грађанског васпитања на развој националног и културног идентитета и проевропских вредности (људска права и интеркултурализам), као начина превазилажења модела „традиција или савременост“ моделом „традиција и савременост“. Изнете теоријске поставке поткрепљене су и резултатима емпиријских истраживања која се односе на анализу ефеката реализације наставе поменутих предмета на средњошколском нивоу образовања, с посебним освртом на испитивање ставова полазника обавезно изборних предмета према универзалним вредностима.