KONSTRUISANJE ZNAČENJA U INDIREKTNOJ KOMUNIKACIJI: EMPIRIJSKI PRISTUP

Главни садржај чланка

Sonja Filipović-Kovačević

Сажетак

Ovaj rad predstavlja primenjeno kognitivnolingvističko istraživanje gde se ispituje mentalni proces konstruisanja značenja koji se odvija u umu primalaca poruke u procesu komunikacije. Predmet istraživanja su reklame u kojima je primenjen poseban tip blaže reklamne strategije, a koji podrazumeva spajanje logički nespojivih pojmova. Cilj istraživanja je eksperimentalno ispitati kako primaoci poruke dolaze do implicitno izraženog značenja u reklamama. U tu svrhu sproveden je eksperiment s jednom reklamom u kome ispitanici pokušavaju da objasne do koje poruke su došli i na koji način. Odgovori ispitanika su analizirani tako što je utvrđeno sledeće: a) jezički i vizuelni elementi koji su podstakli ispitanike na razmišljanje u određenom smeru, b) načini na koje su dati elementi prošireni u određene scenarije na osnovu vanjezičkog iskustva, kao i c) analogije između logički nespojivih elementata u reklami. Pošlo se od pretpostavke da je kognitivni mehanizam pojmovne integracije u osnovi interpretacije značenja, te je teorija pojmovne integracije primenjena na protumačene rezultate dobijene u eksperimentu.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Filipović-Kovačević, S. (2012). KONSTRUISANJE ZNAČENJA U INDIREKTNOJ KOMUNIKACIJI: EMPIRIJSKI PRISTUP. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 37(2), 367–383. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/233
Bрој часописа
Секција
Српски језик и лингвистика