ЖАНРОВСКА ХИБРИДНОСТ У ДЕЛУ ЈУДИТЕ ШАЛГО
Главни садржај чланка
Сажетак
У овом раду покушаћемо да осветлимо појаву жанровске хибридности и недетерминисаности у делу Јудите Шалго, са нагласком на позиционирању њеног рада унутар европских (нео)авангардних тенденција. Током шездесетих и седамдесетих година прошлог века неоавангардни талас афирмисао је прогресивне и ангажоване уметничке праксе широм тадашње Југославије које су деловале у специфичном друштвено-политичком окружењу, те је, у том контексту, значајно појаснити специфичне песничке и перформативне стратегије које Ј. Шалго примењује у свом делу, уз евидентно задржавање лирског супстрата. Наведена проблематика ће се анализирати на примерима две песничке збирке 67 минута, наглас (1980) и Живот на столу (1986), док ће други део рада бити посвећен тумачењу постхумно објављене Хронике (2007).
Downloads
Metrics
Детаљи чланка
Референце
ИЗВОРИ
Шалго, Ј. (1980). 67 минута, наглас. Нови Сад: Матица српска.
Шалго, Ј. (1986). Живот на столу. Београд: Нолит.
Шалго, Ј. (2007). Хроника. Нови Сад: Студентски културни центар.
ЛИТЕРАТУРА
Белеслијин, Д. (2010). Дан, контекст, брзина…ветра. Панчево: Мали Немо.
Дражић, С. (2013). Стварни и имагинативни светови Јудите Шалго. Нови Сад: Футура публикације.
Негришорац, И. (1996). Легитимација за бескућнике. Нови Сад: Културни центар Новог Сада.
Ратковић, Р. (1927). Мртве рукавице. Београд: Заштита.
Стојановић Пантовић, Б. (2012). Песма у прози или прозаида. Београд: Службени гласник.
Ingenschau, D. (1982). „Poesie des Deskriptiven“. У: Lyrik und Malerei der Avantgarde. Hrsg. R.Warning und W. Wehle. München: UTB.