DISKURZIVNI KARAKTER IDEOLOGIJE

Главни садржај чланка

Dušan Marinković
Dušan Ristić

Сажетак

Osnovna pretpostavka ovog rada je da su ideologije izražene i reprodukovane u diskursu i komunikaciji, uključujući i paleosimboličku dimenziju koju u sve većoj meri afirmišu informaciono-komunikacione tehnologije. Ideologija svoj društveni karakter duguje jeziku i govoru, odnosno diskursu. Društvene predstave, odnosi i strukture se često konstituišu, procenjuju, normalizuju i vrednuju, odnosno legitimišu kroz društvene prakse – pomoću teksta i govora. Jedan od načina da se ideologiji pristupi kao društvenom fenomenu jeste pratećenje njenih efekata u diskurzivnim društvenim praksama. U radu je istaknut stav da se ideologija ne može svesti na diskurzivne prakse, ali da njenu genezu, društvene funkcije i smisao, odnosno reprodukciju nalazimo u njima – to je smisao stava da diskurs otkriva semantički identitet ideologije, ali je ne obuhvata u potpunosti.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Marinković, D., & Ristić, D. (2013). DISKURZIVNI KARAKTER IDEOLOGIJE. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 38(2), 167–181. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/833
Bрој часописа
Секција
Социологија