АНАЛИЗА МЕДИЈСКОГ ДИСКУРСА ПРЕДИЗБОРНЕ ХРОНИКЕ У ЦЕНТРАЛНИМ ИНФОРМАТИВНИМ ЕМИСИЈАМА НА ПРВИМ ПРОГРАМИМА РАДИЈА И ТЕЛЕВИЗИЈЕ ВОЈВОДИНЕ
Главни садржај чланка
Сажетак
Циљ овог рада јесте да укаже на то како је покрајински јавни медијски сервис у својој главној радијској и телевизијској информативној емисији – Новости и Дневник извештавао о страначким активностима током предизборне кампање у априлу 2016. Корпус рада чини шест информативних емисија (по три радијске и телевизијске), односно укупно 46 прилога у којима су се помињали учесници предизборне кампање на свим нивоима власти. Квантитативно-квалитативном анализом обухваћени су, како они прилози који су се формално налазили у оквиру предизборног блока у емисијама, тако и прилози изван тог блока, а чији су актери били домаћи политичари. Посебан акценат у истраживању стављен је на маркирање такозваног прикривеног политичког маркетинга, односно злоупотребе позиције власти политичара током кампање. Анализа случајног узорка емисија за 13, 14, 20. и 21. април 2016, показала је да новинари покрајинског медијског сервиса у највећем проценту професионално извештавају грађане о учесницима предизборне кампање. Ван предизборног блока, предност је углавном дата представницима владајућих партија на државном нивоу упркос њиховим критикама на рачун извештавања војвођанске радио-телевизије у корист владајућих страна на покрајинском нивоу.
Downloads
Детаљи чланка
Референце
Branković, S. (2009). Metodi iskustvenog istraživanja društvenih pojava. Beograd: Megatrend univerzitet.
Valić Nedeljković, D. (2008). Slika Kosova u dnevnim novinama u Srbiji. Godišnjak Filozofskog fakuleta u Novom Sadu, knj. XXXIII-1, 281–299.
Valić Nedeljković, D., Pralica, D. (2012). Koga su mediji izabrali, a šta su partije nudile. Novi Sad: Novosadska novinarska škola.
Veljanovski, R. (2005). Javni RTV servis u službi građana. Beograd: Klio.
Matić, J. (2007). Monitoring radio i TV programa javnog servisa Vojvodine. Medijska sfera – mediji o svakodnevici (monitoring javnog servisa Vojvodine i regionalnih televizija) – zbornik. Novi Sad: Novosadska novinarska škola, 15–31.
Kolhbacher, F. (2006). The Use of Qualitative Content Analysis in Case Study Research. Qualitative Social Research, Vol. 7, No. 1, Art 21 – January 2006.
Lutovac, Z. (2007). Birači i apstinenti u Srbiji – zbornik radova. Beograd: Fondacija Fridrih Ebert, Fakultet političkih nauka i Institut društvenih nauka, 7–8.
Miljević, M. I. (2007). Metodologija naučnog rada – skripta. Pale: Filozofski fakultet Univerziteta u Istočnom Sarajevu.
O’ Keeffe, A. (2006). Investigating Media Discurse. New York: Routledge.
Pralica, D. (2010). Diskurs radija. Novi Sad: Media art servis internacional.
Pralica, D. (2015). Jezik mržnje u saopštenjima političkih partija u Srbiji. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, knj. XL-2, 81–94. (rad je na ćiriličnom pismu)
Savić, S. (1993). Diskurs analiza. Novi Sad: Filozofski fakultet.
Spariosu, L. (2014). Monitoring predizborne kampanje u medijima na rumunskom jeziku. U: Matić, J. (ured.). Koga su mediji izabrali, a šta su partije nudile. Medijski monitoring prediziborne kampanje – zbornik. Novi Sad: Novosadska novinarska škola, 125–153.
Stojšin, S. (2014). Kvalitativna i/ili kvantitativna analiza sadržaja – specifičnosti primene. Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, knj. XXXIX-1, 193–210. (rad je na ćiriličnom pismu)
Talbot, M. (2007). Media Discourse – Representation and Interaction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Šušnjić, Đ. (1973). Kritika sociološke metode. Niš: Gradina.
Правилник о обавезама пружалаца медијских услуга током предизборне кампање 2015. http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_obavezama_pruzalaca_medijskih_usluga_tokom_predizborne_kampanje.html.
http://www.aforizmi.org/etna/etna138/etna15.htm.
http://www.rra.org.rs/uploads/useruploads/PDF/ZAPISNIK-164.-redovna-sednica-Saveta-RRA-odr%C5%BEana-14.01.2016.-godine.pdf.
http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/u-rem-nisu-prosli-kandidati-ap-vojvodine_695249.html.
http://rs.n1info.com/a160766/Vesti/Vesti/Programski-odbor-RTV-a-Prethodno-rukovodstvo-radilo-dobro.html.
http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=247264.
http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_obavezama_pruzalaca_medijskih_usluga_tokom_predizborne_kampanje.html.
http://www.srbijaizbori.com/article/rem-objavio-pravilnik-za-medije-u-izbornoj-kampanji.