TELEVIZIJSKA KULTURA U ROMANIMA BELI ŠUM DONA DELILA I VIDEO MILANA OKLOPDŽIĆA

Главни садржај чланка

Slađana Stamenković

Сажетак

Rad prikazuje pojam televizijske kulture predstavljene na primeru dva romana – jedan američke i jedan srpske književnosti 80-ih godina 20. veka. Beli šum Dona DeLila i Video Milana Oklopdžića predstavljaju moderno društvo koje pod uticajem televizije i televizijskog programa nesvesno menja svoje obrasce ponašanja. Ovakve promene utiču pre svega na društvenu sferu, menjajući prirodu i navike osnovnih društvenih jedinica, poput porodice i bračne zajednice. Način na koji DeLilo i Oklopdžić opisuju uticaj televizije na svoje junake, pruža jedinstven uvid u mehanizme manipulacije i menjanja ljudske svesti, počev od njihovog identiteta, pa sve do poimanja stvarnosti. Ovaj rad upoređuje pristupe kojima autori ova dva romana pokušavaju da prikažu uticaj koji televizija ima na percepciju i poimanje stvarnosti publike na individualnom i kolektivnom nivou. U oba romana, televizija se pokazuje kao značajan efekat na to kako ljudi vide stvarnost oko sebe i pored toga što su prikazana dva različita društva, naizgled različita i teško uporediva. Slične reakcije publike na televiziju ukazuju na globalnu prirodu televizije kao fenomena, te na njeno duboko ukorenjeno mesto u životima raznih društava 20. veka.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Stamenković, S. TELEVIZIJSKA KULTURA U ROMANIMA BELI ŠUM DONA DELILA I VIDEO MILANA OKLOPDŽIĆA. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 45(5), 327–340. https://doi.org/10.19090/gff.2020.5.327-340
Bрој часописа
Секција
ELALT

Референце

Barker, C. (1999). Television, Globalization And Cultural Identities. Buckingham: Open University Press.

Debord, G. (2012). The Society of the Spectacle. North Devon: Bread and Circuses Publishing.

DeLillo, D. (2011). White Noise. London: Picador.

Gauntlett, D.- Hill, A. (2002). TV Living: Television, Culture And Everyday Life. New York: Routledge.

Hoover, S. M., Lundby, K. (eds.) (1997). Rethinking Media, Religion, And Culture, 23. New York: Sage.

Kellner, D. (2003). Media Spectacle. New York: Routledge.

Kellner, D. (2011). Cultural Studies, Multiculturalism, And Media Culture. Gender, Race, And Class In Media: A Critical Reader, 3, 7-18.

LeClair, T. (2002) Closing the Loop: White Noise. In: Bloom, H., Zuba, J. (eds.) Don DeLillo’s White Noise. Philadelphia: Chelsea House Publications. 5-34.

Oklopdžić, M. (2015). Video. Beograd: Dereta.

Spigel, L. (2004). Entertainment Wars: Television Culture After 9/11. American Quarterly, 56.2, 235-270.

Tichi, C. (1992). Electronic Hearth: Creating An American Television Culture. Oxford: Oxford University Press.