NOSTALGIJA I BOLNO TELO U ROMANU MAPE ZA IZGUBLJENE LJUBAVNIKE NADIMA ASLAMA

Главни садржај чланка

Arijana Luburić-Cvijanović

Сажетак

Roman Mape za izgubljene ljubavnike (2004) Nadima Aslama usredsređen je na malu imigrantsku zajednicu u savremenoj Engleskoj i pripoveda o bolu i usamljenosti usled kulturne izolacije i (samo)getoizacije uprkos kosmopolitizaciji stvarnosti. Suprotstavljene tendencije kulturnog izopštavanja i kosmopolitizma predstavljaju kontekst u kom Aslam razmatra nostalgiju kao čestu odliku iskustva migracije, pokazujući kako se osećaji gubitka i čežnje pretaču u fizički bol, te kako zarobljavaju zajednicu u sistem vrednosti i očekivanja sveta koji su imigranti napustili. Ovaj članak analizira posledice nostalgije po telo pojedinca i socijalno telo u teorijskom okviru studija o savremenom kosmopolitizmu i telu. U kontekstu migracije, rad se bavi fizičkim, posebno majčinskim, i socijalnim telom, nastojeći da pokaže kako nostalgija može da bude jedna od prepreka adaptaciji i jačanju kosmopolitske empatije i solidarnosti. Analizom nostalgije koja prerasta u emotivnu i fizičku patnju, a potom ometa pojedinca i zajednicu u procesima integracije i građenja kosmopolitske zajednice, rad pokazuje kako nostalgija može da posluži kao instrument otuđenja pojedinca od sopstvenog tela ili zajednice, te otuđenja zajednice od šireg društva. Ako je ona sila koja nezavidan položaj imigranta iz Trećeg sveta čini dodatno ranjivim, njoj je, međutim, suprotstavljena ideja kosmopolitske empatije kao neophodnog osnova za građenje budućnosti koja počiva na odgovornosti, toleranciji i solidarnosti.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Luburić-Cvijanović, A. (2024). NOSTALGIJA I BOLNO TELO U ROMANU MAPE ZA IZGUBLJENE LJUBAVNIKE NADIMA ASLAMA. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 48(3), 171–184. https://doi.org/10.19090/gff.v48i3.2374
Секција
ELALT

Референце

Aslam, N. (2004). Maps for Lost Lovers. London: Faber & Faber.

Beck, U. (2006). The Cosmopolitan Vision. Translated by Ciaran Cronin. Cambridge: Polity.

Duncan, R.–Cumpsty, R. (2022). Introduction. The Body in Postcolonial Fiction after the Millennium. Interventions: International Journal of Postcolonial Studies: The Body Now, 22 (5), 587–605.

Delanty, G. (2009). The Cosmopolitan Imagination: The Renewal of Critical Social Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

Gilroy, P. (2004). After Empire: Melancholia or convivial culture? Abingdon: Routledge.

Katrak, K. H. (2006). Politics of the Female Body: Postcolonial Women Writers of the Third World. New Brunswick, New Jersey, and London: Rutgers University Press.

McCulloch, F. (2012). Cosmopolitanism in Contemporary British Fiction: Imagined Identities. Houndmills: Palgrave Macmillan.

Mignolo, W. (2002). The Many Faces of Cosmo-polis: Border Thinking and Critical Cosmopolitanism. In: Breckenridge, C. A.–Pollock, S.–Bhabha, H. K.–Chakrabarty, D. (eds.) (2002). Cosmopolitanism. Durham and London: Duke University Press. 157–88.

Schoene, B. (2010). The Cosmopolitan Novel. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Synnott, A. (1993). The Body Social: Symbolism, Self and Society. London and New York: Routledge.

Tan, K-C. (2004). Justice without Borders: Cosmopolitanism, Nationalism, and Patriotism. Cambridge: Cambridge University Press.

Walder, D. (2011). Introduction: The Persistence of Nostalgia. Postcolonial Nostalgias: Writing, Representation, and Memory. New York and London: Routledge. 1–23.

Waskul, D. D.–Vannini, P. (2006). Introduction: The Body in Symbolic Interaction. In: Waskul, D. D.–Vannini, P. (eds.) (2006). Body/Embodiment Symbolic Interaction and the Sociology of the Body. Aldershot and Burlington: Ashgate. 1–18.