MUZEJ KAO „TREĆI PROSTOR”

Главни садржај чланка

Jovana Dakić

Сажетак

Aktuelna razmatranja o tome kako organizovati funkcionisanje muzeja u cilju efikasnijeg učenja stvaraju određeni pritisak na njih koji bi trebalo da dovede do transformacije učenja u muzeju. Naime, ono bi umesto transmisije informacija, trebalo da predstavlja rezultat socijalnih interakcija i aktivnog učešća u zajednici onih koji uče. „Treći prostor”, osim što se može posmatrati kao informalni prostor za učenje, predstavlja mesto nastanka novih obrazaca učenja i novih znanja integracijom iskustava stečenih u različitim situacijama, te mesto transformacije učešća u zajednicama prakse, gde raste potencijal za nastanak i razvoj novih znanja. Cilj ovog istraživanja ogleda se u sagledavanju muzeja kao „trećih prostora” koji posetiocima omogućuju da u međusobnoj saradnji uče jedni od drugih u informalnom kontekstu, i zajedničkim doprinosom stvaraju nove zajednice prakse i nova znanja, a ostvaruje se primenom metode teorijske analize i tehnike analize sadržaja. U skladu sa tim, u prvom delu rada su predstavljeni različiti pristupi konceptu „trećeg prostora”, dok je u drugom delu rada razjašnjeno na koji način je moguće sagledati muzej u okviru tog koncepta. Pedagoške implikacije ovog rada obuhvataju bolje razumevanje muzeja kao „trećeg prostora”, s obzirom na to da se takvim načinom posmatranja muzeja naglašava socijalni kontekst učenja, kao neophodan za konstrukciju novih znanja.

Downloads

Metrics

No metrics found.

Детаљи чланка

Како цитирати
Dakić, J. . (2024). MUZEJ KAO „TREĆI PROSTOR”. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 49(1), 63–74. https://doi.org/10.19090/gff.v49i1.2520
Bрој часописа
Секција
Педагогија
Author Biography

Jovana Dakić

Univerzitet u Novom Sadu
Filozofski fakultet

Референце

Cox, A.M. (2018). Space and embodiment in informal learning. High Educ, 75, 1077–1090. doi:10.1007/s10734-017-0186-1 DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-017-0186-1

Crook, C., & Witcomb, G. L. (2012). Ambience in social learning: Student engagement with new designs for learning spaces. Cambridge Journal of Education, 42(2), 121–139. doi:10.1080/0305764X.2012.676627 DOI: https://doi.org/10.1080/0305764X.2012.676627

Harrop, D., & Turpin, B. (2013). A Study Exploring Learners’ Informal Learning Space Behaviors, Attitudes and Preferences. New Review of Academic Librarianship, 19, 58–77. doi:10.1080/13614533.2013.740961 DOI: https://doi.org/10.1080/13614533.2013.740961

Leinhardt, G. (2014). Museums, conversations, and learning. Revista Colombiana de Psicologia, 23(1), 13–33. doi:10.15446/rcp.v23n1.41000Dekart, R. (1951). DOI: https://doi.org/10.15446/rcp.v23n1.41000

Matusov, E., & Rogoff, B. (1995). Evidence of Development from People’s Participation in Communities of Learners. In J. H. Falk, & L. D. Dierking (Eds.), Public Institutions for Personal Learning. American Association of Museums. Preuzeto sa https://ematusov.soe.udel.edu/vita/Articles/Matusov,%20Rogoff,%20Evidence%20of%20development%20in%20museum,%201996.pdf

Milutinović, J. (2010). Učenje u muzeju. Povijest u nastavi, 8(2), 217–229.

Moje, E. B., Ciechanowski K. M., Kramer, K., Ellis, L., Carrillo, R., & Collazo, T. (2004). Working toward third space in content area literacy: An examination of everyday funds of knowledge and Discourse. Reading Research Quarterly, 39 (1), 38–70. doi:10.1598/RRQ.39.1.4 DOI: https://doi.org/10.1598/RRQ.39.1.4

Oldenburg, R. (1989). The great good place. Cafes, coffee shops, bookstores, bars, hair salons, and other hangouts at the heart of community. Marlowe & Company: New York.

Oldenburg, R. (1996-97). Our Vanishing “Third Places”. Planning Commissioners Journal, 25, 6–10.

Riddle, M. D., & Souter, K. (2012). Designing informal learning spaces using student perspectives. Journal of Learning Spaces, 1(2). Preuzeto sa https://eric.ed.gov/?id=EJ1152692

Rogers, A. (2014). The Base of the Iceberg. Opladen, Berlin, Toronto: Barbara Budrich Publishers. doi:10.3224/84740632. DOI: https://doi.org/10.3224/84740632

Sterrett, S. (2015). Interprofessional Learning as a Third Space: Rethinking Health Profession Students’ Development and Identity through the Concepts of Homi Bhabha. Humanities, 4, 653–660. doi:10.3390/h4040653 DOI: https://doi.org/10.3390/h4040653

UNESCO. (2009). Global Report on Adult Learning and Education. Hamburg: UILL. Preuzeto sa https://www.voced.edu.au/content/ngv:23109

Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. Mind and Society, 79–91. Preuzeto sa https://innovation.umn.edu/igdi/wp-content/uploads/sites/37/2018/08/Interaction_Between_Learning_and_Development.pdf