MUZEJ KAO „TREĆI PROSTOR”

Главни садржај чланка

Jovana Dakić

Сажетак

Aktuelna razmatranja o tome kako organizovati funkcionisanje muzeja u cilju efikasnijeg učenja stvaraju određeni pritisak na njih koji bi trebalo da dovede do transformacije učenja u muzeju. Naime, ono bi umesto transmisije informacija, trebalo da predstavlja rezultat socijalnih interakcija i aktivnog učešća u zajednici onih koji uče. „Treći prostor”, osim što se može posmatrati kao informalni prostor za učenje, predstavlja mesto nastanka novih obrazaca učenja i novih znanja integracijom iskustava stečenih u različitim situacijama, te mesto transformacije učešća u zajednicama prakse, gde raste potencijal za nastanak i razvoj novih znanja. Cilj ovog istraživanja ogleda se u sagledavanju muzeja kao „trećih prostora” koji posetiocima omogućuju da u međusobnoj saradnji uče jedni od drugih u informalnom kontekstu, i zajedničkim doprinosom stvaraju nove zajednice prakse i nova znanja, a ostvaruje se primenom metode teorijske analize i tehnike analize sadržaja. U skladu sa tim, u prvom delu rada su predstavljeni različiti pristupi konceptu „trećeg prostora”, dok je u drugom delu rada razjašnjeno na koji način je moguće sagledati muzej u okviru tog koncepta. Pedagoške implikacije ovog rada obuhvataju bolje razumevanje muzeja kao „trećeg prostora”, s obzirom na to da se takvim načinom posmatranja muzeja naglašava socijalni kontekst učenja, kao neophodan za konstrukciju novih znanja.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Dakić, J. . (2024). MUZEJ KAO „TREĆI PROSTOR”. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 49(1), 63–74. https://doi.org/10.19090/gff.v49i1.2520
Bрој часописа
Секција
Педагогија
Author Biography

Jovana Dakić

Univerzitet u Novom Sadu
Filozofski fakultet

Референце

Cox, A.M. (2018). Space and embodiment in informal learning. High Educ, 75, 1077–1090. doi:10.1007/s10734-017-0186-1 DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-017-0186-1

Crook, C., & Witcomb, G. L. (2012). Ambience in social learning: Student engagement with new designs for learning spaces. Cambridge Journal of Education, 42(2), 121–139. doi:10.1080/0305764X.2012.676627 DOI: https://doi.org/10.1080/0305764X.2012.676627

Harrop, D., & Turpin, B. (2013). A Study Exploring Learners’ Informal Learning Space Behaviors, Attitudes and Preferences. New Review of Academic Librarianship, 19, 58–77. doi:10.1080/13614533.2013.740961 DOI: https://doi.org/10.1080/13614533.2013.740961

Leinhardt, G. (2014). Museums, conversations, and learning. Revista Colombiana de Psicologia, 23(1), 13–33. doi:10.15446/rcp.v23n1.41000Dekart, R. (1951). DOI: https://doi.org/10.15446/rcp.v23n1.41000

Matusov, E., & Rogoff, B. (1995). Evidence of Development from People’s Participation in Communities of Learners. In J. H. Falk, & L. D. Dierking (Eds.), Public Institutions for Personal Learning. American Association of Museums. Preuzeto sa https://ematusov.soe.udel.edu/vita/Articles/Matusov,%20Rogoff,%20Evidence%20of%20development%20in%20museum,%201996.pdf

Milutinović, J. (2010). Učenje u muzeju. Povijest u nastavi, 8(2), 217–229.

Moje, E. B., Ciechanowski K. M., Kramer, K., Ellis, L., Carrillo, R., & Collazo, T. (2004). Working toward third space in content area literacy: An examination of everyday funds of knowledge and Discourse. Reading Research Quarterly, 39 (1), 38–70. doi:10.1598/RRQ.39.1.4 DOI: https://doi.org/10.1598/RRQ.39.1.4

Oldenburg, R. (1989). The great good place. Cafes, coffee shops, bookstores, bars, hair salons, and other hangouts at the heart of community. Marlowe & Company: New York.

Oldenburg, R. (1996-97). Our Vanishing “Third Places”. Planning Commissioners Journal, 25, 6–10.

Riddle, M. D., & Souter, K. (2012). Designing informal learning spaces using student perspectives. Journal of Learning Spaces, 1(2). Preuzeto sa https://eric.ed.gov/?id=EJ1152692

Rogers, A. (2014). The Base of the Iceberg. Opladen, Berlin, Toronto: Barbara Budrich Publishers. doi:10.3224/84740632. DOI: https://doi.org/10.3224/84740632

Sterrett, S. (2015). Interprofessional Learning as a Third Space: Rethinking Health Profession Students’ Development and Identity through the Concepts of Homi Bhabha. Humanities, 4, 653–660. doi:10.3390/h4040653 DOI: https://doi.org/10.3390/h4040653

UNESCO. (2009). Global Report on Adult Learning and Education. Hamburg: UILL. Preuzeto sa https://www.voced.edu.au/content/ngv:23109

Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. Mind and Society, 79–91. Preuzeto sa https://innovation.umn.edu/igdi/wp-content/uploads/sites/37/2018/08/Interaction_Between_Learning_and_Development.pdf