ХАРТМАНОВА ФЕНОМЕНОЛОГИЈА СЛИКЕ

Главни садржај чланка

Уна Поповић

Сажетак

Тема овог рада је Хартмановa феноменолошкa анализа онтологије слике. У првом делу текста биће објашњени неки од кључних појмова Хартманове филозофије уметности, као и његов начелни феноменолошки приступ. Централни део рада представља тумачење Хартманове анализе слике (портрета) по слојевима. Напокон, закључни део рада показује резултате истраживања; у ширем контексту, проблем слике блиско је повезан са феноменолошким методом, што објашњава њено методолошки истакнуто место у Хармановој анализи уметности.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Поповић, У. . (2025). ХАРТМАНОВА ФЕНОМЕНОЛОГИЈА СЛИКЕ. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 50(2), 17–28. https://doi.org/10.19090/gff.v50i2.2588
Bрој часописа
Секција
Филозофија

Референце

Dziadkowiec, J. (2010). The Layered Structure of the World in N. Hartmann's Ontology and a Processual View. In: Poli, R., Scognamiglio, C., Tremblay, F, (2010). The Philosophy of Nicolai Hartmann. Berlin: De Gruyter. 95–124. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110254181.95

Ingarden, R. (1991). Ontologija umetnosti: Studije iz estetike. Novi Sad: Književna zajednica Novog Sada.

Kaelin, E. F. (1990). The Debate Over the Stratification Within Aesthetic Objects. In: Rudnick, H. H. (1990). Ingardeniana II: New Studies in the Philosophy of Roman Ingarden. Dordrecht: Kluwer Academic Publishing. 123–138. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-009-1964-8_9

Kleineberg, M. (2016). From Linearity to Co-Evolution: On the Architecture of Nicolai Hartmann's Levels of Reality. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110434378-006

Kuhn, H. (1951). Nicolai Hartmann's Ontology. The Philosophical Quarterly, 1/4, 289-318. DOI: https://doi.org/10.2307/2216553

Grbović, S. (2024). Odnosi među umetnostima: teorija slojeva. Theoria, 67/1, 171–181. DOI: https://doi.org/10.2298/THEO2401171G

Grubor, N. (2009). Lepo kao odnos pojavljivanja. Osnovna ideja Hartmanove estetike. Theoria, 52/3, 61-82. DOI: https://doi.org/10.2298/THEO0903061G

Grubor, N. (2020). Odnos lepog i uzvišenog u Hartmanovoj estetici. Theoria, 63/3, 159–167. DOI: https://doi.org/10.2298/THEO2003159G

Grubor, N. (2021). Hartmanova estetika uzvišenog u umetnostima. Theoria, 64/2, 99–110. DOI: https://doi.org/10.2298/THEO2102099G

Popović, U. (2017). Fenomenološka estetika muzike. Theoria, 60/3, 212–228. DOI: https://doi.org/10.2298/THEO1703212P

Spiegelberg, H. (1994). Phenomenological Movement. A Historical Introduction. Dordrecht: Kluwer Academic Publishing. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-009-7491-3_1

Hartman, N. (1979). Estetika. Beograd: BIGZ.

Hartman, N. (1973). Novi putevi ontologije. Beograd: BIGZ.

Wishke, M. (2010). Nicolai Hartmann (1882–1959). In: Sepp, H. R., Embree, L. (eds.) (2010). Handbook of Phenomenological Aesthetics. Dordrecht: Springer. 135-136. DOI: https://doi.org/10.1007/978-90-481-2471-8_26

Winfield, R. D. (2023). Rethinking the Arts after Hegel. From Architecture to Motion Pictures. Cham: Palgrave MacMillan. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35542-4