PRIMENA KORELACIJE IZMEĐU SRPSKOG I ŠPANSKOG JEZIKA U NASTAVI ŠPANSKOG JEZIKA
Главни садржај чланка
Сажетак
U radu se razmatra značaj primene korelativnog pristupa u srpskom i španskom jeziku. Cilj nastave stranog jezika je da adekvatnim nastavnim pristupom razvije učenički potencijal za učenje stranog jezika, privoli učenika učenju i olakša usvajanje jezika. Rad ima za cilj da ukaže na važnost primene korelacije srpskog i španskog jezika u nastavi španskog jezika, kao i da ukaže na dobrobiti korelativnog pristupa u učenju stranog jezika – španskog kroz ispitivanje stavova učenika i nastavnika. U cilju utvrđivanja značaja primene korelacije sprovedena su istraživanja čiji su rezultati analizirani deskriptivnom statističkom analizom i nezavisnim t testom. Početna hipoteza je bila da je učenje španskog jezika lakše ukoliko se sadržaji povezuju sa sadržajima predmeta srpski jezik. Rezultati istraživanja ukazuju da nastavnici španskog smatraju da je važan pristup korelacije srpskog i španskog jezika jer učenici uspešnije savladavaju gradivo i motivisaniji su za učenje, čime je potvrđena početna hipoteza. Takođe, i sami učenici percipiraju značaj ovog pristupa jer su iskazali pozitivan stav da lakše pamte fraze ako se porede sa srpskim.
Downloads
Детаљи чланка
Референце
Abreu Márquez, E.–Cabrera González, A. C.–Vázquez Macías, N. B.–Calderón Verde, A.& Catasús Díaz, C. (2018). Un enfoque interdisciplinario a la enseñanza del español como idioma extranjero. Arquitectura y Urbanismo. vol. XXXIX, no. 3, septiembre-diciembre. 124–133, ISSN 1815-5898. Preuzeto sa https://www.redalyc.org/journal/3768/376858947011/html/
Blanco Canales, A. (2010). Aprendizaje integrado de lengua y contenidos. Orientaciones didácticas y metodológicas. SIDLL. Lenguaje y Textos. Núm. 32, noviembre, 135–142. Preuzeto sa https://www.sidll.org/es/lenguaje-y-textos/consulta?field_journal_issue_value=&year%5Bvalue%5D%5Byear%5D=2010&keys=
Jović, N. & Stanojević, D. (2008). Korelacija nastavnih sadržaja – problemi i primeri pozitivne prakse, Tehnika i informatika u obrazovanju. U: Golubović, D. (ured.) (2008). Tehnika i informatika u obrazovanju. Zbornik radova sa konferencije održanog 9–11. maja 2008. na Tehničkom fakultetu u Čačku. Čačak: Tehnički fakultet. 403–408. Preuzeto sa https://www.ftn.kg.ac.rs/konferencije/tio08/PDF/RADOVI/406%20Jovic,%20Stanojevic%20-%20Korelacija%20nastavnih%20sadrzaja%20-%20problemi%20i%20primeri%20pozitivne%20prakse.pdf
Končarević, K. (2004). Savremena nastava ruskog jezika: sadržaji, organizacija, oblici. Beograd: Slavističko društvo Srbije.
Mrkalј, Z. (2010). Pojam korelacije u metodici nastave. Metodički vidici, 1/2010, Novi Sad: Filozofski fakultet, 47–54. [Мркаљ, З. (2010). Појам корелације у методици наставе. Методички видици, 1/2010, Нови Сад: Филозофски факултет, 47–54]. DOI: https://doi.org/10.19090/mv.2010.1.47-55
Milanović, S. & Milenković, V. (2024). Inovativne metode u nastavi – korelacija srpskog jezika sa drugim nastavnim predmetima. U: Marković, S. i Živković, N. (ured.) (2024). Književnost za decu u nauci i nastavi, Zbornik radova sa naučnog skupa Jagodina, 2. jun 2024. Jagodina: Fakultet pedagoških nauka. 479–489. Preuzeto sa https://doi.ub.kg.ac.rs/doi/zbornici/10-46793-kdnn23-479m/ DOI: https://doi.org/10.46793/KDNN23.479M
Trujillo Sáez, F. (2005). La integración de lenguaje y contenidos en la enseñanza del español como segunda lengua en el contexto escolar: implementación y evaluación. redELE, Revista electrónica de didáctica/español lengua extranjera, número 4, 16. Preuzeto sa https://digibug.ugr.es/handle/10481/83769
Vrkić Dimić, J. & Vidić, S. (2015). Korelacija i timski rad u nastavi – holistički pristup učenju i poučavanju. Acta Iadertina, 12/2, 93–114. Preuzeto sa https://morepress.unizd.hr/journals/index.php/actaiadertina/article/view/1292 DOI: https://doi.org/10.15291/ai.1292
