ITALIJANSKA KNJIŽEVNOST U NASTAVNIM PROGRAMIMA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U SRBIJI
Главни садржај чланка
Сажетак
Rad se zasniva na istraživanju zastupljenosti italijanske književnosti u aktuelnim programima nastave i učenja (srpskog jezika i književnosti) osnovnih i srednjih škola u Srbiji. U radu se predstavljaju književna dela koja su obavezni i izborni sadržaji, dela koja se čitaju u odlomcima ili u celini kao školska ili kao domaća lektira. Posmatra se na koji način je sačinjen odabir i u kojoj meri je zastupljena savremena italijanska književnost, kako i koliko se novim programima odstupilo od višedecenijskog obrasca u kojem su dominirali predstavnici humanizma i renesanse. Cilj ovog rada je i otkrivanje kakve se predstave o Italiji, italijanskoj kulturi i istoriji dobijaju kroz nastavu književnosti i kakvu sliku stvaraju aktuelna akreditovana izdanja udžbenika.
Downloads
Metrics
Детаљи чланка
Референце
Božić, S. i Jovanović, J. V. (2022). Odnos književnog kanona i dela popularne kulture u nastavi. U: Suvajdžić, B. (ured.) (2022). Kanon srpske književnosti: zbornik radova sa Druge interkatedarske srbističke konferencije, održane u NOKC „Vuk Karadžić“ u Tršiću 18-20. juna 2021. godine. Beograd. Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. 309-325.
Jerkov, A. i Petrović, A. (2020). Čitanka: srpski jezik i književnost za osmi razred osnovne škole. Beograd. Vulkan znanje.
Jović, M. i Žurić, J. (2021). Magija čitanja: srpski jezik i književnost: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Eduka.
Mrkalj, Z. i Nestorović, Z. (2021). Cvetnik: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Klett.
Pavlović, M. (2012). Čitanka : udžbenik za prvi razred gimnazija i srednjih stručnih škola. Beograd. Klett.
Radulović, O. i Žurić, J. (2021). Čitanka 3 srpski jezik i književnost: čitanka za treći razred gimnazije. Beograd. Eduka.
Stišović Milovanović, A. i Radulović, O. (2012). Čitanka za prvi razred gimnazija i srednjih škola. Beograd. Eduka.
Suvajdžić, B. i Stanković Šošo, N. (2020). Umetnost reči: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Novi Logos.
Suvajdžić, B. i Stanković Šošo, N. (2020). Čarolija stvaranja: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Novi Logos.
Šipovac, M. i Bošković, Z. (2021). Čitanka 8: srpski jezik i književnost za osmi razred osnovne škole. Beograd. BIGZ školstvo.
LOT (2014): Leksikon obrazovnih termina (ur. P. Pijanović), Učiteljski fakultet, Beograd.
PNUG – Program nastave i učenja za gimnaziju. URL: <http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=8c8c1460-66c2-4491-94bc-521df911fbd2> Pristupljeno 18. 1. 2024.
PNU VI – Program nastave i učenja za šesti razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja. URL: <http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=39629e1d-f299-4641-896c-22822d565c3a> Pristupljeno 18. 1. 2024.
PNU VIII – Program nastave i učenja za osmi razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja. URL: <https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=7f60db16-8760-4e25-bc8a-f69fe1fb2e2c>Pristupljeno 18. 1. 2024.
Pravilnik o standardima kvaliteta udžbenika i uputstvo o njihovoj upotrebi. Službeni glasnik Republike Srbije, br. 42/2016 i 45/2018 <https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/ministarstva/pravilnik/2016/42/4/reg> Pristupljeno 18. 1. 2024.
RKT (1992): Rečnik književnih termina (ur. D. Živković), Nolit, Beograd.
Strategija razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine
UNESCO (1989): The Elaboration of School Textbooks - Methodological Guide. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
UNESCO (2009): Guide Book on Textbook Research and Textbook Revision. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.