ITALIJANSKA KNJIŽEVNOST U NASTAVNIM PROGRAMIMA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U SRBIJI

Главни садржај чланка

Nevena Varnica
Marina Tokin

Сажетак

Rad se zasniva na istraživanju zastupljenosti italijanske književnosti u aktuelnim programima nastave i učenja (srpskog jezika i književnosti) osnovnih i srednjih škola u Srbiji. U radu se predstavljaju književna dela koja su obavezni i izborni sadržaji, dela koja se čitaju u odlomcima ili u celini kao školska ili kao domaća lektira. Posmatra se na koji način je sačinjen odabir i u kojoj meri je zastupljena savremena italijanska književnost, kako i koliko se novim programima odstupilo od višedecenijskog obrasca u kojem su dominirali predstavnici humanizma i renesanse. Cilj ovog rada je i otkrivanje kakve se predstave o Italiji, italijanskoj kulturi i istoriji dobijaju kroz nastavu književnosti i kakvu sliku stvaraju aktuelna akreditovana izdanja udžbenika.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Varnica, N. ., & Tokin, M. (2024). ITALIJANSKA KNJIŽEVNOST U NASTAVNIM PROGRAMIMA OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U SRBIJI. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 49(4), 276–290. https://doi.org/10.19090/gff.v49i4.2502
Bрој часописа
Секција
Италијански језик, књижевност, историја и култура
Биографије аутора

Nevena Varnica

Univerzitet u Novom Sadu
Filozofski fakultet

Marina Tokin

Univerzitet u Novom Sadu
Filozofski fakultet

Референце

Božić, S. i Jovanović, J. V. (2022). Odnos književnog kanona i dela popularne kulture u nastavi. U: Suvajdžić, B. (ured.) (2022). Kanon srpske književnosti: zbornik radova sa Druge interkatedarske srbističke konferencije, održane u NOKC „Vuk Karadžić“ u Tršiću 18-20. juna 2021. godine. Beograd. Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. 309-325.

Jerkov, A. i Petrović, A. (2020). Čitanka: srpski jezik i književnost za osmi razred osnovne škole. Beograd. Vulkan znanje.

Jović, M. i Žurić, J. (2021). Magija čitanja: srpski jezik i književnost: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Eduka.

Mrkalj, Z. i Nestorović, Z. (2021). Cvetnik: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Klett.

Pavlović, M. (2012). Čitanka : udžbenik za prvi razred gimnazija i srednjih stručnih škola. Beograd. Klett.

Radulović, O. i Žurić, J. (2021). Čitanka 3 srpski jezik i književnost: čitanka za treći razred gimnazije. Beograd. Eduka.

Stišović Milovanović, A. i Radulović, O. (2012). Čitanka za prvi razred gimnazija i srednjih škola. Beograd. Eduka.

Suvajdžić, B. i Stanković Šošo, N. (2020). Umetnost reči: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Novi Logos.

Suvajdžić, B. i Stanković Šošo, N. (2020). Čarolija stvaranja: čitanka za osmi razred osnovne škole. Beograd. Novi Logos.

Šipovac, M. i Bošković, Z. (2021). Čitanka 8: srpski jezik i književnost za osmi razred osnovne škole. Beograd. BIGZ školstvo.

LOT (2014): Leksikon obrazovnih termina (ur. P. Pijanović), Učiteljski fakultet, Beograd.

PNUG – Program nastave i učenja za gimnaziju. URL: <http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=8c8c1460-66c2-4491-94bc-521df911fbd2> Pristupljeno 18. 1. 2024.

PNU VI – Program nastave i učenja za šesti razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja. URL: <http://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=39629e1d-f299-4641-896c-22822d565c3a> Pristupljeno 18. 1. 2024.

PNU VIII – Program nastave i učenja za osmi razred osnovnog obrazovanja i vaspitanja. URL: <https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/viewdoc?uuid=7f60db16-8760-4e25-bc8a-f69fe1fb2e2c>Pristupljeno 18. 1. 2024.

Pravilnik o standardima kvaliteta udžbenika i uputstvo o njihovoj upotrebi. Službeni glasnik Republike Srbije, br. 42/2016 i 45/2018 <https://www.pravno-informacioni-sistem.rs/SlGlasnikPortal/eli/rep/sgrs/ministarstva/pravilnik/2016/42/4/reg> Pristupljeno 18. 1. 2024.

RKT (1992): Rečnik književnih termina (ur. D. Živković), Nolit, Beograd.

Strategija razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine

UNESCO (1989): The Elaboration of School Textbooks - Methodological Guide. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.

UNESCO (2009): Guide Book on Textbook Research and Textbook Revision. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.