ЕФЕКТИ КОРИШЋЕЊА ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА: СТУДИЈА СЛУЧАЈА НАСТАВЕ ЕНГЛЕСКОГ У РАДНОМ ОКРУЖЕЊУ
Главни садржај чланка
Сажетак
Ова квантитативна пилот студија случаја у области наставе енглеског језика у радном окружењу (WE) имала је за циљ да утврди у којој мери употреба вештачке интелигенције (AI) у креирању наставних материјала може утицати на исходе учења и искуство студената. Студија је користила традиционалну експерименталну методологију са контролном и експерименталном групом којима су дати пре-тест и пост-тест за одређивање како степена језичких вештина тако и нивоа задовољства искуством учења. Експеримент је спроведен у малој ИТ компанији међу одраслим ученицима енглеског језика, укључујући појединце из три тимаса укупно 37 људи подељених у две групе. Контролна група од 18 људи је поучавана према стандардном уџбенику издавачке куће OUP (Business Results, комбинованом са International Edition of English for Customer Care) и додатним општим материјалима које је припремио наставник. Експериментална група од 19 људи похађала је наставу засновануискључиво на прилагођеним наставним материјале коју је створила вештачка интелигенција, којој је било задато да припреми материјале за учење прилагођене на основу компанијских имејлова, транскрипата телеконференцијских позива, објава на друштвеним мрежама и сличним материјала који су били претходно креирани или снимљене унутар компаније. AI је такође био задужен за припрему материјала за проверу знања (питања и квизови) који су били фокусирани на сваки појединачни део садржаја генерисаних на овај начин. Резултати експеримента показују да су и контролна и експериментална група побољшале језичке вештине које су биле фокус наставних материјала на статистички значајан начин, при чему контролна група није показала статистички значајна побољшања међу појединцима, док је експериментална група показала статистички значајна побољшања међу већином појединаца. Поред тога, експериментална група је известила о већем нивоу задовољства након завршетка курса. Укратко, резултати ове мале пилот студије указују на то да употреба AI у припреми ресурса за учење за наставу енглеског на радном месту доводи до бољег стицања релевантних вештина као и позитивнијег, субјективно мереног, искуства учења.
Downloads
Metrics
Детаљи чланка
Референце
Beevi, L. S., Vemuri, V. V., &Unnam, S. S. (2024). Sentiment analysis by using TextBlob and making this into a webpage. AIP Conference Proceedings, 2802(1). https://pubs.aip.org/aip/acp/article/2802/1/120009/3126859
Dewi, H. K., Wardani, T. I., Rahim, N. A., Putri, R. E., &Pandin, M. G. R. (2021). The use of AI (Artificial Intelligence) in English learning among university student: Case study in English Department, Universitas Airlangga. https://osf.io/preprints/sdntr/
Duarte, Fabio. (2024, March 30). Number of ChatGPT Users (Apr 2024) [Blog]. Exploding Topics. https://explodingtopics.com/blog/chatgpt-users
Firat, M. (2023). How chat GPT can transform autodidactic experiences and open education? https://osf.io/preprints/9ge8m/
Fitria, T. N. (2021). The use technology based on artificial intelligence in English teaching and learning. ELT Echo: The Journal of English Language Teaching in Foreign Language Context, 6(2), 213–223.
Fitria, T. N. (2022). Using authentic material and created material (teacher-made) for English Language Teaching (ELT): Benefits and limitations. JADEs Journal of Academia in English Education, 3(2), 117–140.
Jia, F., Sun, D., Ma, Q., & Looi, C. -K. (2022). Developing an AI-based learning system for L2 learners’ authentic and ubiquitous learning in English language. Sustainability, 14(23), 15527.
Jia, J. (2009). An AI framework to teach English as a foreign language: CSIEC. Ai Magazine, 30(2), 59–59.
Lee, D., Kim, H., & Sung, S. -H. (2023). Development research on an AI English learning support system to facilitate learner-generated-context-based learning. Educational Technology Research and Development, 71(2), 629–666. https://doi.org/10.1007/s11423-022-10172-2
Lightbown, P. M., & Spada, N. (2021). How Languages Are Learned 5th Edition. Oxford university press.
Lucas, P. D. O., Maggioli, G. D., & López-Barrios, M. (2018). Teaching materials and their importance in ELT: Some perspectives from the Mercosur region. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1–8.
Marr, B. (2023, May 19). A Short History Of ChatGPT: How We Got To Where We Are Today. Forbes. https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2023/05/19/a-short-history-of-chatgpt-how-we-got-to-where-we-are-today/
Meyer, J. G., Urbanowicz, R. J., Martin, P. C. N., O’Connor, K., Li, R., Peng, P.-C., Bright, T. J., Tatonetti, N., Won, K. J., Gonzalez-Hernandez, G., & Moore, J. H. (2023). ChatGPT and large language models in academia: Opportunities and challenges. BioData Mining, 16(1), 20, s13040-023-00339–9. https://doi.org/10.1186/s13040-023-00339-9
Nguyen, M. H. (2013). EFL Students’ Reflections on Peer Scaffolding in Making a Collaborative Oral Presentation. English Language Teaching, 6(4), 64–73.
Nunan, D. (1988). The learner-centred curriculum: A study in second language teaching. (No Title). https://cir.nii.ac.jp/crid/1130282272643475072
Nunan, D. (1999). Second Language Teaching & Learning. Heinle & Heinle Publishers. https://eric.ed.gov/?id=ED441344
Opyr, M., Dobrovolska, S., & Panchyshyn, S. (2022). Artificial intelligence for learning English. http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20359
Peachey, N. (2013). A blended learning teacher development course for the development of blended learning in English Language Teaching. Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation, 65.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press.
Rukiati, E., Wicaksono, J. A., Taufan, G. T., &Suharsono, D. D. (2023). AI on learning English: Application, benefit, and threat. Journal of Language, Communication, and Tourism, 1(2), 32–40.
Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing.
Tomlinson, B., & Masuhara, H. (2013). Adult coursebooks. ELT Journal, 67(2), 233–249.
SOURCES
Baade, K., Holloway, J., Scrivener, J., Turner, R., Davies, G., Shouler, A., Speck, C., & Wilden, S. (2016). Business result: Advanced : student’s book. Oxford University Press.
Business result: Advanced : teacher’s book (Second edition). (2022). Oxford University Press. http://www.nukat.edu.pl/nukat/icov/WALAZ/xx005635067.pdf
Richey, R. (2007). English for customer care. Oxford University Press.