ЕФЕКТИ КОРИШЋЕЊА ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА: СТУДИЈА СЛУЧАЈА НАСТАВЕ ЕНГЛЕСКОГ У РАДНОМ ОКРУЖЕЊУ

Главни садржај чланка

Aleksandar Kavgić

Сажетак

Ова квантитативна пилот студија случаја у области наставе енглеског језика у радном окружењу (WE) имала је за циљ да утврди у којој мери употреба вештачке интелигенције (AI) у креирању наставних материјала може утицати на исходе учења и искуство студената. Студија је користила традиционалну експерименталну методологију са контролном и експерименталном групом којима су дати пре-тест и пост-тест за одређивање како степена језичких вештина тако и нивоа задовољства искуством учења. Експеримент је спроведен у малој ИТ компанији међу одраслим ученицима енглеског језика, укључујући појединце из три тимаса укупно 37 људи подељених у две групе. Контролна група од 18 људи је поучавана према стандардном уџбенику издавачке куће OUP (Business Results, комбинованом са International Edition of English for Customer Care) и додатним општим материјалима које је припремио наставник. Експериментална група од 19 људи похађала је наставу засновануискључиво на прилагођеним наставним материјале коју је створила вештачка интелигенција, којој је било задато да припреми материјале за учење прилагођене на основу компанијских имејлова, транскрипата телеконференцијских позива, објава на друштвеним мрежама и сличним материјала који су били претходно креирани или снимљене унутар компаније. AI је такође био задужен за припрему материјала за проверу знања (питања и квизови) који су били фокусирани на сваки појединачни део садржаја генерисаних на овај начин. Резултати експеримента показују да су и контролна и експериментална група побољшале језичке вештине које су биле фокус наставних материјала на статистички значајан начин, при чему контролна група није показала статистички значајна побољшања међу појединцима, док је експериментална група показала статистички значајна побољшања међу већином појединаца. Поред тога, експериментална група је известила о већем нивоу задовољства након завршетка курса. Укратко, резултати ове мале пилот студије указују на то да употреба AI у припреми ресурса за учење за наставу енглеског на радном месту доводи до бољег стицања релевантних вештина као и позитивнијег, субјективно мереног, искуства учења.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Kavgić, A. (2024). ЕФЕКТИ КОРИШЋЕЊА ВЕШТАЧКЕ ИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ У НАСТАВИ ЕНГЛЕСКОГ ЈЕЗИКА: СТУДИЈА СЛУЧАЈА НАСТАВЕ ЕНГЛЕСКОГ У РАДНОМ ОКРУЖЕЊУ. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 49(2), 19–40. https://doi.org/10.19090/gff.v49i2.2534
Bрој часописа
Секција
Англистика
Author Biography

Aleksandar Kavgić

Filozofski fakultet

Univerzitet u Novom Sadu

Референце

Beevi, L. S., Vemuri, V. V., &Unnam, S. S. (2024). Sentiment analysis by using TextBlob and making this into a webpage. AIP Conference Proceedings, 2802(1). https://pubs.aip.org/aip/acp/article/2802/1/120009/3126859 DOI: https://doi.org/10.1063/5.0182186

Dewi, H. K., Wardani, T. I., Rahim, N. A., Putri, R. E., &Pandin, M. G. R. (2021). The use of AI (Artificial Intelligence) in English learning among university student: Case study in English Department, Universitas Airlangga. https://osf.io/preprints/sdntr/ DOI: https://doi.org/10.31235/osf.io/x3qr6

Duarte, Fabio. (2024, March 30). Number of ChatGPT Users (Apr 2024) [Blog]. Exploding Topics. https://explodingtopics.com/blog/chatgpt-users

Firat, M. (2023). How chat GPT can transform autodidactic experiences and open education? https://osf.io/preprints/9ge8m/ DOI: https://doi.org/10.31219/osf.io/9ge8m

Fitria, T. N. (2021). The use technology based on artificial intelligence in English teaching and learning. ELT Echo: The Journal of English Language Teaching in Foreign Language Context, 6(2), 213–223. DOI: https://doi.org/10.24235/eltecho.v6i2.9299

Fitria, T. N. (2022). Using authentic material and created material (teacher-made) for English Language Teaching (ELT): Benefits and limitations. JADEs Journal of Academia in English Education, 3(2), 117–140. DOI: https://doi.org/10.32505/jades.v3i2.4674

Jia, F., Sun, D., Ma, Q., & Looi, C. -K. (2022). Developing an AI-based learning system for L2 learners’ authentic and ubiquitous learning in English language. Sustainability, 14(23), 15527. DOI: https://doi.org/10.3390/su142315527

Jia, J. (2009). An AI framework to teach English as a foreign language: CSIEC. Ai Magazine, 30(2), 59–59. DOI: https://doi.org/10.1609/aimag.v30i2.2232

Lee, D., Kim, H., & Sung, S. -H. (2023). Development research on an AI English learning support system to facilitate learner-generated-context-based learning. Educational Technology Research and Development, 71(2), 629–666. https://doi.org/10.1007/s11423-022-10172-2 DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-022-10172-2

Lightbown, P. M., & Spada, N. (2021). How Languages Are Learned 5th Edition. Oxford university press.

Lucas, P. D. O., Maggioli, G. D., & López-Barrios, M. (2018). Teaching materials and their importance in ELT: Some perspectives from the Mercosur region. The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching, 1–8. DOI: https://doi.org/10.1002/9781118784235.eelt0928

Marr, B. (2023, May 19). A Short History Of ChatGPT: How We Got To Where We Are Today. Forbes. https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2023/05/19/a-short-history-of-chatgpt-how-we-got-to-where-we-are-today/

Meyer, J. G., Urbanowicz, R. J., Martin, P. C. N., O’Connor, K., Li, R., Peng, P.-C., Bright, T. J., Tatonetti, N., Won, K. J., Gonzalez-Hernandez, G., & Moore, J. H. (2023). ChatGPT and large language models in academia: Opportunities and challenges. BioData Mining, 16(1), 20, s13040-023-00339–9. https://doi.org/10.1186/s13040-023-00339-9 DOI: https://doi.org/10.1186/s13040-023-00339-9

Nguyen, M. H. (2013). EFL Students’ Reflections on Peer Scaffolding in Making a Collaborative Oral Presentation. English Language Teaching, 6(4), 64–73. DOI: https://doi.org/10.5539/elt.v6n4p64

Nunan, D. (1988). The learner-centred curriculum: A study in second language teaching. (No Title). https://cir.nii.ac.jp/crid/1130282272643475072 DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139524506

Nunan, D. (1999). Second Language Teaching & Learning. Heinle & Heinle Publishers. https://eric.ed.gov/?id=ED441344

Opyr, M., Dobrovolska, S., & Panchyshyn, S. (2022). Artificial intelligence for learning English. http://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/20359

Peachey, N. (2013). A blended learning teacher development course for the development of blended learning in English Language Teaching. Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation, 65.

Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge university press. DOI: https://doi.org/10.1017/9781009024532

Rukiati, E., Wicaksono, J. A., Taufan, G. T., &Suharsono, D. D. (2023). AI on learning English: Application, benefit, and threat. Journal of Language, Communication, and Tourism, 1(2), 32–40. DOI: https://doi.org/10.25047/jlct.v1i2.3967

Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing.

Tomlinson, B., & Masuhara, H. (2013). Adult coursebooks. ELT Journal, 67(2), 233–249. DOI: https://doi.org/10.1093/elt/cct007

SOURCES

Baade, K., Holloway, J., Scrivener, J., Turner, R., Davies, G., Shouler, A., Speck, C., & Wilden, S. (2016). Business result: Advanced : student’s book. Oxford University Press.

Business result: Advanced : teacher’s book (Second edition). (2022). Oxford University Press. http://www.nukat.edu.pl/nukat/icov/WALAZ/xx005635067.pdf

Richey, R. (2007). English for customer care. Oxford University Press.