УЛОГА НАСТАВНИКА, ДИМЕНЗИЈЕ И СТРАТЕГИЈЕ ДЕЛОВАЊА НА НАСТАВИ
Главни садржај чланка
Сажетак
Појмови „управљање одељењем“ или „менаџмент у одељењу“ често нас асоцирају на промене понашања појединих ученика, у типичаном случају кажњавањем. Перспектива тунела приликом примене интервентних стратегија не само да није потребна, већ одвраћа поглед од алтернативних праваца размишљања. Када једна дисциплинска стратегија пропадне често се бира нека друга оштрија санкцијска мера. Успех је дискутабилан: опомене, претње и казне су мере са најмање шанси да се постигне успех. У раду се анализирају могућности промене једнодимензионалности поступања на различите мисаоне правце.
Како успешно решавати дисциплинске проблеме током наставе? Тајна успеха неких наставника била је у превенцији и антиципацији. У одељењима са ниским степеном сметњи наставници су минимизовали вероватноћу њиховог јављања проактивним стратегијама: бити свеприсутан: уочити све шта се дешава у учионици; задржати групни фокус: чак и приликом индивидуалних разговора не изгубити одељење из вида; бити експедитиван и усмерен ка циљу: бринути о неометаном и енергичном току наставе и водити рачуна о разноврсности и интелектуалном напредовању ученика.Downloads
Download data is not yet available.
Детаљи чланка
Како цитирати
Andevski, M., Budić, S., & Gajić, O. (2013). УЛОГА НАСТАВНИКА, ДИМЕНЗИЈЕ И СТРАТЕГИЈЕ ДЕЛОВАЊА НА НАСТАВИ. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 38(2), 41–54. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/825
Bрој часописа
Секција
Педагогија