(POVUČENO) SMETNJE I POREMEĆAJI DISCIPLINE KOJI SE JAVLJAJU TOKOM NASTAVE

Главни садржај чланка

Milica Andevski
Olivera Gajić
Spomenka Budić

Сажетак

Smetnjama u nastavi nazivaju se svi oni događaji koji ometaju, prekidaju ilionemogućavaju proces poučavanja i učenja, tako što delimično ili potpuno ukidajupreduslove neophodne za izvođenje nastavnog procesa. Faktori koji utiču na mogućnostodvijanja procesa učenja dele se na spoljašnje i unutrašnje, kao što su fizička i psihološkastabilnost (sigurnost), mir, pažnja, koncentracija. Smetnje mogu prouzrokavati kako učenicii nastavnici tako i spoljašnji faktori: glasno dovikivanje, verbalni ili fizički nasrtaji, jurcanjeučenika, nervoza, prigovaranje ili sarkazam nastavnika, razglas, buka sa ulice, iznenadnevremenske nepogode, itd.Disciplinski prestup je normativno regulisan pojam, pod kojim se podrazumevapovreda – najčešće od strane učenika – implicitnih ili eksplicitnih propisa i pravila ponašanja,koja najčešće propisuju nastavnici – u cilju neometanog proticanja nastave i školskog dana.Šta u suštini nalažu standardi i pravila u mnogome zavisi od odgovarajućeg konteksta, npr.od kulture određene zemlje, duha vremena, škole, nastavnika, predmeta, starosne dobi, itd.U radu će se analizirati tvrdnje koje bliže određuju probleme sa disciplinom ismetnje do kojih dolazi u toku nastave, a koje nastaju usled mnogih protivurečnosti kojepostoje u školskoj praksi. Smetnje i disciplinski konflikti i poremećaji u nastavi posmatraćese kako iz refleksije nastavnika tako i fokusa učenika.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Andevski, M., Gajić, O., & Budić, S. (2012). (POVUČENO) SMETNJE I POREMEĆAJI DISCIPLINE KOJI SE JAVLJAJU TOKOM NASTAVE. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 37(1), 63–79. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/2141
Bрој часописа
Секција
Педагогија