MEDIJSKE KOMPETENCIJE I SAMO-SOCIJALIZACIJA U KONTEKSTU NOVIH MEDIJA

Главни садржај чланка

Milica Andevski
Spomenka Budić
Olivera Gajić

Сажетак

Internet otvara pristup medijskim ponudama koje mogu biti individualno oblikovane višenego drugi masovni mediji, zato se moramo zapitati kako učiti individualne metode rada samedijskim ponudama i da li izmenjeni oblici medija utiču na procese medijske socijalizacije.Ove moguće uticaje nadalje posmatramo kao oblike samo-socijalizacije.

Koncept samo-socijalizacije može se staviti u različite kontekste prethodnih studija socijalizacije,ako je, kao i uvek, usmeren na nezavisnost subjekata. Teorije socijalizacije se mogurazlikovati prema načinu na koji mere aspekte samo-socijalizacie i socijalizacije koju realizujeneka druga osoba (nastavnik, roditelj, vršnjaci). Što više prihvatamo mogućnosti direktnogspoljašnjeg uticaja, uputstava i intervencija na subjekat, sve više su naglašeni procesisocijali zacije koje realizuje neka druga osoba. Nasuprot tome, što više ističemo procese samoorganizovanja, samo-regulisanja i samo-konstruktivnosti, sve više na umu imamo aspektesamo-so cijalizacije.

Upravo u oblasti socijalizacije u suočavanju sa novim medijima, možemo sada ukazati načinjenicu da su nove generacije sve više prepuštene same sebi i stoga se one socijalizuju nezavisno(samostalno). Upotreba medija kao samo-socijalizacije, znači da oni koji su socijalizova ni,oni upravljaju izborom medija i medijskog sadržaja, relativno autonomno odlučuju o vreme nui mestu pristupa medijima i samostalno izgrađuju značenje medijskih sadržaja u procesu prijema,koji se takođe ogleda nezavisnom izgradnjom ili razvojem značenja tih sadržaja. To seodnosi i na aspekt interaktivnosti novih medija, odnosno individualnog raspolaganja sa medijskimsadržajem. Iz ovoga proizilazi da: moguć nost intervencije i organizacije za korisnikepoveć ava autonomiju u radu sa medijima. Za razliku od starijih, kako se često kaže, mlađegeneracije daju već u vrednost samostalnom određivanju izbora medijskih sadržaja, određivanjuvremena i oblika u kom ć e se koristiti.

Novi mediji su postavili zadatak za medijsku pedagogiju da razmisli o pretpostavkama,procesima i uslovima usvajanja medijske kompetencije. To može da se ostvari kroz diskusijuo odnosu između interaktivnosti novih medija i samo-socijalizacije.

Downloads

Download data is not yet available.

Детаљи чланка

Како цитирати
Andevski, M., Budić, S., & Gajić, O. (2014). MEDIJSKE KOMPETENCIJE I SAMO-SOCIJALIZACIJA U KONTEKSTU NOVIH MEDIJA. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 39(1), 111–124. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/948
Bрој часописа
Секција
Педагогија