STAVOVI STUDENATA PEDAGOGIJE PREMA RAZVOJU PEDAGOŠKOG I ŠKOLSKOG PLURALIZMA
Главни садржај чланка
Сажетак
U tekstu se polazi od stanovišta da obrazovanje u pluralnom društvu zahteva prilagođavanješkolskog sistema uslovima novog vremena, što u našoj obrazovnoj realnosti aktualizujepitanje pedagoškog i školskog pluralizma. Polazeći od stava da relativno nova situacija unašoj zemlji pretpostavlja aktivne, autonomne i odgovorne pedagoge osposobljene da odgovorena potrebe pojedinca i društva u kontekstu demokratskih procesa, cilj istraživanja odnosise na sagledavanje stavova studenata pedagogije prema privatnim i alternativnim školama.Primenjeni instrument kreiran je za potrebe ovog istraživanja, a uzorkom je obuhvaćeno99 studenata pedagogije. Dobijeni rezultati pokazuju da većina ispitanih studenata pedagogijeFilozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu ima relativno pozitivan stav premaprivatnim i alternativnim školama, pri čemu odgovori studenata uglavnom naginju ka isticanjuprednosti privatnih u odnosu na državne škole. Rezultati takođe pokazuju da ispitanici,generalno posmatrano, procenjuju da su malo informisani o alternativnim pedagoškim koncepcijama.Međutim, utvrđeno je da su studenti IV godine informisaniji o alternativnim pedagogijamau odnosu na studente II godine. Zaključuje se da je u cilju unapređivanja kvalitetaobrazovanja veoma važno raditi na informisanju svih aktera vaspitno-obrazovnog procesao delovanju alternativnih i privatnih škola, kao i na uvođenju sadržaja iz područja pedagoškogi školskog pluralizma u programe nastavničkih fakulteta.
Downloads
Download data is not yet available.
Детаљи чланка
Како цитирати
Milutinović, J., & Zuković, S. (2014). STAVOVI STUDENATA PEDAGOGIJE PREMA RAZVOJU PEDAGOŠKOG I ŠKOLSKOG PLURALIZMA. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 39(1), 95–110. преузето од https://godisnjak.ff.uns.ac.rs/index.php/gff/article/view/947
Bрој часописа
Секција
Педагогија