НЕВИНОСТ, ИСКУСТВО И НЕГАТИВНА СПОСОБНОСТ: РОМАНТИЧАРСКО ДЕТЕ У ЊЕГОВИМ МРАЧНИМ ТКАЊИМА ФИЛИПА ПУЛМАНА

Главни садржај чланка

Bojana Vujin

Сажетак

Дечија књижевност је и даље под великим утицајем романтизма и идеолошке конструкције Детета као свете, наднаравне, невине фигуре, нарочито Вордсвортове слике детета као „оца човека“, творевине коју одликују невероватна духовност и наивност и која има интуитивну способност да разуме тајне универзума. Узевши у обзир ову идеју, као и актуелне теорије дечије књижевности, овај чланак анализира трилогију Филипа Пулмана Његова мрачна ткања (Северна светлост, 1995; Чудотворни нож, 1997; Ћилибарски дурбин, 2000) и показује да у њој аутор на типично постмодернистички начин тумачи идеолошки конструкт Романтичарског детета, тако што ту фигуру истовремено потврђује и подрива, кроз интертекстуални дијалог са платонизмом Вилијама Вордсворта, идејама невиности и искуства Вилијама Блејка, те теоријом негативне способности Џона Китса.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Vujin, B. (2024). НЕВИНОСТ, ИСКУСТВО И НЕГАТИВНА СПОСОБНОСТ: РОМАНТИЧАРСКО ДЕТЕ У ЊЕГОВИМ МРАЧНИМ ТКАЊИМА ФИЛИПА ПУЛМАНА. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 48(1-2), 95–107. https://doi.org/10.19090/gff.v48i1-2.2403
Bрој часописа
Секција
Англистика

Референце

Blake, W. (1988). The Complete Poetry and Prose of William Blake: Newly Revised Edition (edited by David V. Erdman and with the commentary by Harold Bloom). New York: Anchor Books.

Coats, K. (2018). The Bloomsbury Introduction to Children’s and Young Adult Literature. London: Bloomsbury Academic. DOI: https://doi.org/10.5040/9781474205306

Cogan-Thacker, D.–Webb, J. (2002). Introducing Children’s Literature: From Romanticism to Postmodernism. London & New York: Routledge.

Deahl, R. (14 December 2012). New Adult: Needless Marketing-Speak Or Valued Subgenre? Publishers Weekly. https://www.publishersweekly.com/pw/by-topic/industry-news/publishing-and-marketing/article/55164-new-adult-needless-marketing-speak-or-valued-subgenre.html Retrieved: 20 September 2023

Gavin, A. E. (ed.). (2012). The Child in British Literature: Literary Constructions of Childhood, Medieval to Contemporary. Basingstoke: Palgrave McMillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230361867

Hunt, P. (ed.). (2006). Understanding Children’s Literature: Second Edition. London & New York: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780203968963

Hunt, P.–Lenz, M. (2003). Alternative Worlds in Fantasy Fiction. London & New York: Continuum.

Keats, J. (1899). The Complete Poetical Works and Letters of John Keats: Cambridge Edition. Boston & New York: Houghton Mifflin Company.

King-Hele, D. G. (1992). Shelley and Science. Notes and Records of the Royal Society of London, 46(2), 253–265. http://www.jstor.org/stable/531637 Retrieved: 30 November 2023 DOI: https://doi.org/10.1098/rsnr.1992.0025

Pullman, P. (2012). His Dark Materials (Northern Lights; The Subtle Knife; The Amber Spyglass). London: Scholastic Children’s Books.

Ruwe, D. (2014). British Children’s Poetry in the Romantic Era: Verse, Riddle, and Rhyme. Basingstoke: Palgrave McMillan DOI: https://doi.org/10.1057/9781137319807

Tucker, N. (2017). Darkness Visible: Philip Pullman and His Dark Materials. London: Icon Books.

Wordsworth, W. (2010). 21st–Century Oxford Authors: William Wordsworth, edited by Stephen Gill. Oxford: Oxford University Press.