PRIMENA INFORMACIONO-KOMUNIKACIONIH TEHNOLOGIJA U NASTAVI RUMUNSKOG I ITALIJANSKOG JEZIKA NA FILOZOFSKOM FAKULTETU UNIVERZITETA U NOVOM SADU

Главни садржај чланка

Ivana Ivanić
Aleksandra Blatešić

Сажетак

Nove tehnologije donose promene u obrazovanju, nudeći mogućnosti za interaktivno učenje i inovativne metode poučavanja. Cilj ovog rada je da posredstvom ankete ispita stavove studenata prema korišćenju informacionih i komunikacionih tehnologija (IKT) u nastavi rumunskog i italijanskog jezika na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu. Fokus istraživanja je na proceni upotrebe i efikasnosti digitalnih alata u nastavi, kao i na identifikaciji problema sa kojima se studenti suočavaju tokom učenja. S obzirom na to da nijedan ispitanik nije imao negativno mišljenje o upotrebi modernih tehnologija u nastavi jezika, prikupljeni podaci pružili su uvid u to kako i u kojoj meri one doprinose razvoju jezičkih veština i motivaciji studenata. Za većinu anketiranih studenata časovi na kojima se koriste nove tehnologije su bolje pripremljeni i organizovani, a naročito pozitivan učinak imaju multimedijalni sadržaji (video, audio, prezentacije). Benefiti tehnologije pokazali su se ne samo u oblasti usvajanja jezika, već i kulture Rumuna i Italijana, te je preko polovine anketiranih studenata ocenilo najvišom ocenom upravo razvoj lingvističkih i kulturoloških kompetencija. S druge strane 63,8% studenata, izjavilo je da digitalni alati ne mogu u potpunosti zameniti tradicionalnu nastavu, dok su mišljenja vrlo podeljena i u vezi sa temom smanjenja stresa prilikom onlajn učenja. S obzirom na to da je potrebno konstantno pratiti i analizirati ove procese kako bi se unapredio kvalitet nastave, rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao osnova za dalji razvoj i prilagođavanje obrazovnih metoda potrebama savremenih studenata.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Детаљи чланка

Како цитирати
Ivanić, I. ., & Blatešić, A. . (2024). PRIMENA INFORMACIONO-KOMUNIKACIONIH TEHNOLOGIJA U NASTAVI RUMUNSKOG I ITALIJANSKOG JEZIKA NA FILOZOFSKOM FAKULTETU UNIVERZITETA U NOVOM SADU. Годишњак Филозофског факултета у Новом Саду, 49(4), 52–74. https://doi.org/10.19090/gff.v49i4.2486
Bрој часописа
Секција
Италијански језик, књижевност, историја и култура
Биографије аутора

Ivana Ivanić

University of Novi Sad
Faculty of Philosophy

Aleksandra Blatešić

University of Novi Sad
Faculty of Philosophy

Референце

Agbatogun, A. O. (2012). Investigating Nigerian primary school teachers’ preparedness to adopt personal response system in ESL classroom. International Electronic Journal of Elementary Education, 4 (2), 377-394. DOI: https://doi.org/10.5296/ije.v3i2.725

Al-Hunaiyyan, A. Al-Huwail, N., Al-Sharhan, S., 2008. Blended e-learning Design: Discussion of Cultural Issues. International Journal of Cyber Society and Education, 1 (1), March 2008. Retrieved June 19, 2020 https://core.ac.uk/download/pdf/25712517.pdf. Page 17-32.

Balaban, I., Rienties, B., Winne, H. Philip (2023). Information Communication Technology (ICT) and Education. Applied Sciences, 13 (22): 12318. https:doi.org/10.3390/app132212318. DOI: https://doi.org/10.3390/app132212318

Blatešić, A., Stanić, T., Šakan, D. (2021). Motivacija za učenje italijanskog jezika tokom onlajn nastave. Inovacije u nastavi 34 (4), 64-81. DOI: https://doi.org/10.5937/inovacije2104064B

Cox, M. J., Marshall, G. (2007). Effects of ICT: Do we know what we should know? Education and information technologies, 12 (2), 59-70. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-007-9032-x

Đelošević, N., (2010). LMS u E-učenju. Diplomski rad. Univerzitet u Kragujevcu. Preuzeto 1. septembra 2020, sa https://dokumen.tips/documents/diplomski-rad-lms-u-e-ucenju.html

Eraković, B., Topalov, J. (2021). Teaching and Learning Through Moodle, Google Doc and Zoom: Fostering Student Engagement in (A)Synchronous Learning Environments. Inovacije u nastavi 34 (4). 122-136. Ivanić, I. (2020). Savremene tehnologije u učenju rumunskog jezika kao stranog. Novi Sad: Filozofski fakultet. Ivanić, I., Durić, E. (2024). Nove tehnologije u nastavi. Novi Sad: Filozofski fakultet. DOI: https://doi.org/10.5937/inovacije2104122E

Ivanić, I., Spăriosu, L., Vintilă, D. S., (2019). Primena novih tehnologija u nastavi rumunskog jezika u Vojvodini. In I. Ivanić, D. S. Vintilă & L. Spăriosu (eds.), FiloRom 2019. Studii de filologie românească. 65 de ani de la înființarea Facultății de Filozofie a Universității din Novi Sad /FiloRom 2019. The Romanian Philology Studies. 65 Years of the Establishment of the Faculty of Philosophy of the University of Novi Sad . Novi Sad: Faculty of Philosophy. Retrieved June 5, 2024 from http://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2020/978-86-6065-580-8. 43-61.

eEurope, (2005). Bringing knowledge within reach. Retrieved February 23, 2014 from http://ec.europa.eu/information_society/doc/factsheets/005-eLearning.pdf

Guo, C., Li, Y. (2024). Light People: Prof. Eric Mazur speaks about ultrafast optics and education. Light Sci Appl 13, 57. https://doi.org/10.1038/s41377-024-01402-8 DOI: https://doi.org/10.1038/s41377-024-01402-8

Krashen, S., (1981). Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon. Maričić Mesarović, Sanja, Matović, Mirjana. (2022). Motivacija i stavovi u nastavi stranog jezika na primeru španskog jezika kao izbornog predmeta. U Bojana Kovačević Petrović, Aleksandra Blatešić (ur.). Savremene tendencije u španskoj i italijanskoj filologiji u Srbiji. Tematski zbornik radova Lektorata za španski i Lektorata za italijanski jezik Odseka za romanistiku Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu. Novi Sad: Filozofski fakultet. 31-50 Maričić, Mesarović, S., Borljin, J. (2023). Asinhrono učenje stranog jezika: prikaz univerzitetskog modela. Metodički vidici 14 (1), 125-146. DOI: https://doi.org/10.19090/mv.2023.14.125-146

Niroo, W.T., Crompton, H. (2022). Women’s Empowerment Through Learning Using Technology. Asian Journal of Distance Education, 17 (2), 135-152. Özçelik, Ö., Kennedy Kent, A. (2023). Designing Effective Language Learning Materials for Less Commonly Taught Languages. Georgetown: University Press.

Parrish, P. E., Linder-VanBerschot, J.A., 2010. Cultural Dimensions of Learning: Addressing the Challenges of Multicultural Instruction. Retrieved February 20, 2024 from DOI: https://doi.org/10.19173/irrodl.v11i2.809

http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/809/1497. 1-19.

Radić Branisavljević, M., Milovanović M., (2014). Savremene tehnologije u nastavi stranih jezika. Preuzeto 10. juna 2020, sa https://www.researchgate.net/publication/269231631_Savremene_tehnologije_u_nastavi_stranih jezika. DOI: https://doi.org/10.15308/sinteza-2014-500-504

Tanasijević, M., Janković, N. (2021). The New Virtual Reality – Teachers’ and Students’ Perceptions and Experience in English Language Learning and Teaching Online. Inovacije u nastavi 34 (4), 167-187. DOI: https://doi.org/10.5937/inovacije2104167T

Wu, D., Wei, L. (2021). Online teaching as the new normal: Understanding translator trainers’self-efficacy beliefs. The Journal of Specialized Translation, 36, 301-326.